Methode: Sales Cycle Navigator

 

De Sales Cycle (verkoopcyclus) is het systematische proces dat een organisatie volgt om van het eerste contact met een potentiële klant tot het daadwerkelijke sluiten van de deal te komen. De Sales Cycle omvat verschillende fasen waarin de verkoper interactie heeft met de klant, de behoeften van de klant in kaart brengt en begrijpt, de waarde van het aangeboden product of de dienst communiceert, de oplossing presenteert waarmee die waarde wordt gerealiseerd, eventuele zorgen bij de klant wegneemt en uiteindelijk de deal sluit.

 

De Sales Cycle Navigator methode hebben wij ontwikkeld om je te helpen de Sales Cyclus op de juiste wijze te doorlopen, zodat je kunt bepalen:

  • hoe een verkoopmedewerker de behoeften, uitdagingen en doelstellingen van de klant in kaart brengt en begrijpt
  • op welke wijze verkopers de waarde van jouw organisatie bij de klant moeten positioneren
  • hoe verkoopmedewerkers waardeproposities kunnen onderbouwen  
  • hoe je kunt voorkomen dat verkopers met klanten meteen over een oplossing beginnen te praten, zonder de behoeften, uitdagingen en doelstellingen van de klant goed te begrijpen
  • hoe verkopers moeten omgaan met eventuele zorgen, bezwaren of twijfels bij de klant
  • hoe verkopers de juiste omstandigheden kunnen creëren voor het sluiten van de deal
  • hoe de verschillende afdelingen binnen jouw organisatie moeten samenwerken om de verkoopcyclus effectief te laten verlopen

 

Achter al deze punten leren wij je '... en WAAROM' te zetten, hierover na te denken en hierop een antwoord te vinden. Wij gaan daarbij uit van onze visie, dat doel en overtuiging cruciaal zijn voor het succes van jouw klanten en daarmee van jouw organisatie.

 

Geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

 

Terug naar methoden.